Wednesday, October 19, 2011

Setelah Najib, kini Zambry pula diheret Hamidah ke Dun Sg Rapat

Kunjungan Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak ke Dun Sg Rapat pada penghujung bulan September lalu sedikit pun tidak memberikan kesan dan impak yang positif kepada penduduk dan pengundi sepertimana yang diharap-harapkan oleh Adun Sg Rapat, Hamidah Osman.

Kedudukan Hamidah semakin panas dan tertekan ekoran terdapat 3 pihak lagi yang sedang giat melobi untuk bertanding dikerusi Dun Sg Rapat.

Selain Ketua Bahagian Umno Gopeng, Dato' Hamzah, Mejar (B) Roslan dan Hang Tuah merupakan musuh dalaman yang bakal menyingkirkan Hamidah daripada Dun Sg Rapat.

Sehubungan dengan itu, Hamidah kini mencuba nasib dengan membawa Menteri Besar Perak pula ke Dun Sg Rapat. Zambry Abdul Kader akan dibawa sehari kekawasan-kawasan di dalam Dun Sg Rapat dengan harapan agar dapat memulihkan sokongan terhadap Hamidah.

Kata sang cerdik pandai, jika seorang Perdana Menteri pun tidak bisa memberikan sokongan dan momentum kepada seseorang, inikan pula Menteri Besar.

Ada yang merasa agak hairan dengan gandingan Hamidah dan Zambry di dalam program pada hari Khamis (20.10.11) ini kerana Hamidah dikatakan sedang mengatur strategi untuk menyingkirkan Zambry daripada kerusi Menteri Besar. Selera besar Hamidah untuk bergelar Menteri Besar masih meluap-luap lagi, kata mereka.

Program Zambry turun padang ke Dun Sg Rapat Khamis ini, akan dimulakan dengan solat Dhuha di Masjid Kg Melayu Sg Rapat. Banner besar tajaan Hamidah bagi menyambut kedatangan Zambry untuk bersolat bersama Imam, Bilal dan Guru Kafa di Masjid tersebut agak menggelikan hati. Mungkin juga terdapat banner-banner yang sedemikian rupa dimasjid-masjid sekitar Dun Sg Rapat bagi solat-solat yang lain. Tetapi, barang perlu diingat, jika anda bukan Imam, Bilal mahupun Guru Kafa, mungkin anda tidak layak untuk ikut serta kerana Zambry hanya mahu bersolat bersama tiga golongan yang disebutkan itu sahaja.

Terdapat juga program 'kartun' anjuran Hamidah ini apabila Sekolah Agama Rakyat Al-Falah, Taman Song Choon, Ipoh yang belum siap pembinaannya, mahu dirasmikan oleh Zambry pada hari itu.

Menurut sumber Sekolah Agama Rakyat tersebut, pihak jawatankuasa sekolah agak terkejut dengan tindakan Hamidah itu kerana prasarana disekolah itu belum siap sepenuhnya dan kontraktor juga belum menyerahkan bangunan tersebut kepada jawatankuasa sekolah. Bagaimana mahu dirasmikan sebuah sekolah yang belum siap?

Majlis perasmian sekolah tersebut dijangka akan dirasmikan oleh Mufti Perak, Tan Sri Harussani apabila sesi sekolah dibuka pada tahun hadapan dengan kelengkapan dan prasarana yang lengkap. Untuk merasmikannya diwaktu sekarang tanpa siap sepenuhnya adalah amat janggal dan 'kartun'.

Pihak jawatankuasa sekolah agama tersebut juga telah diarahkan untuk mendapatkan 'skrip' ucapan semasa perasmian tersebut. Ini memberikan gambaran yang tidak selesa kepada pihak jawatankuasa sekolah sehingga mereka mengambil keputusan untuk tidak terlibat dengan program tersebut.

Semakin hampir dengan pilihanraya umum ke 13, semakin panas kerusi Dun Sg Rapat. Namun, panas tersebut hanyalah dirasai dipihak Umno yang kian hebat bertarung untuk menentukan calon bagi bertanding disitu.

Apabila jawatan dilihat sebagai batu loncatan untuk meraih kesenangan dan mengaut keuntungan, perebutan sengit pasti berlaku. Sebaliknya, jika jawatan itu dilihat sebagai satu amanah yang perlu dipertanggungjawabkan dan dijawab dihadapan Allah Rabbul Jalil, pasti tiada perebutan yang akan berlaku.

Fikir-fikirkanlah.


3 comments:

Amri Mat Saaid said...

salam..jijoi..solat dhuha berjemaah ke ni he he..tumpo le UMNO

Alhamdulillah said...

Jawapan fitnah melampau PAS http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2011/10/pas-dan-dap-dun-sungai-rapat-meroyan.html

rtu said...

Insyaallah.. kalau ustaz radzi jd calon lg.. Pas bole menang.. Paksu teman ustaz 2...hehehe

Followers