Monday, October 31, 2011

POLIS ALAT BN: TAKLIMAT KHAS BERMOTIF POLITIK


Badan Perhubungan PAS Negeri Perak kecewa dengan Majlis Pertemuan Khas dengan warga pendidik Sekolah Agama Negeri Perak yang dihadiri oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin baru-baru ini dijadikan medan menghentam PAS oleh Ketua Polis Negeri Perak, Dato' Mohd Sukri Dahlan dalam slot khas sebelum kehadiran Tan Sri Muhyiddin.

Apa yang mengecewakan, Dato' Shukri jelas membangkitkan kemalangan yang menimpa Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamed Sabu yang dilanggar ketika Himpunan Tuntutan Gabungan Bersih dan Adil itu diadakan sedangkan isu tersebut telah pun di bawa ke Mahkamah oleh Haji Mohamed Sabu dan kini masih dalam perbicaraan. Malah Dato' Sukri juga ingin melibatkan Haji Mohamed dan PAS dalam menyokong perjuangan komunis yang mana dasar yang dibawa komunis jelas sekali bertentangan dengan dasar Islam yang didokong PAS.

Kami mendesak Dato' Shukri agar lebih bersikap profesional dan tidak mempolitikkan isu yang kini telah di bawa ke Mahkamah agar menghormati Undang-Undang Negara. Sikap seperti ini jelas boleh memberikan gambaran buruk terhadap pihak Polis yang dilihat turut sama berpolitik bagi memastikan sokongan Barisan Nasional (BN) terus kekal dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke – 13 nanti.

AHMAD NURI AL-AMIN
Ketua Penerangan,
Badan Perhubungan PAS Negeri Perak.

No comments:

Followers