Wednesday, October 26, 2011

UMNO HANYA MEMPERJUANGKAN KETUANAN SEKUMPULAN INDIVIDU MELAYU UNTUK KAUT KEUNTUNGAN NEGARA

Perjuangan umno dalam memperjuangkan ketuanan melayu hanyalah sekadar untuk kekal memerintah selama-lamanya dan manafikan kehendak rakyat.

Berbeza dengan Pakatan Rakyat yang bersungguh berjuang atas kebenaran dan kedaulatan rakyat dengan nilai kebenaran, ketelusan, kesaksamaan dan kepentingan rakyat diletakkan dihadapan, kata Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussain di Pejabat PAS Perak baru-baru ini.

Umno sebelum ini telah banyak mengkhianati amanah rakyat, contohnya pemimpin mereka yang memegang kuasa di peringkat kerajaan dengan sewenang-wenangnya menaikkan harga, minyak, diesel, gas dan gula ketika rakyat dibelenggu masalah ekonomi dan pada masa yang sama bantuan pemimpin umno pada kroni mereka tidak pula dikurangkan.

Beliau menyatakan, konsep umno menguruskan rakyat jelas bercanggah dengan ajaran islam yang mempertahankan konsep kebenaran dan Allah maha berkuasa perlu diberi tempat sebagai tuan dengan perlu mengikuti perintahnya, malah dalam umno apa yang mereka sepakatipun tidak dipatuhi, maknaya mereka juga mengkhianati diri sendiri.

Selain itu beliau juga menyatakan, Umno sebenarnya tidak berusaha memartabatkan bangsa melayu, sebaliknya umno menjadikan bangsa melayu semakin haprak, hilang kuasa dan hak orang melayu juga dirampas.

Memetik ucapan beliau “ PAS menekankan Islam itu mestilah diutamakan, bahkan dalam konteks Pakatan Rakyat kita perjuangkan kehendak rakyat yang mahukan sebuah Negara yang adil,berkebajikan, berdemokrasi, jentera kerajaan bebas dari dipergunakan oleh umno, berikan hak kebebasan berhimpun dan hak yang sepatutnya menjadi milik rakyat”.

“ Umno sibuk dengan ketuanan Melayu, sedangkan mereka yang mentadbir negara ini lebih 50 tahun gagal meletakkan melayu di tempat yang sewajarnya”.

“ Inilah slogan Umno menipu rakyat yang kononnya merekalah parti yang memperjuangkan melayu, jika kita lihat perkembangan dalam Negara pada masa lalu yang menghapuskan imuniti raja melayu adalah umno sendiri” “ Dan yang sebenarnya umno hanya memperjuangkan ketuanan sekumpulan individu melayu yang ingin mengaut keuntungan Negara”.

http://perak.pas.org.my/

No comments:

Followers