Friday, June 25, 2010

Isu pengganas dan Spekulasi Ulama’ sertai UMNO adalah mainan penghinaan UMNO terhadap Islam

KENYATAAN MEDIA

Dewan Pemuda PAS Gopeng

Pemuda PAS menyokong kenyataan Tun Mahathir bahawa tiada cubaan di peringkat UMNO untuk menarik ulama’ demi menandingi PAS kerana jelas parti tersebut adalah parti yang anti islam dan maruah ulama’ selama ini.

Di sebalik kekalitan emosi umat islam antarabangsa bersimpati dengan gerakan NGO islam membantu gaza, UMNO pula kini ingin mengambil kesempatan menampilkan imej Islamiknya melalui pelbagai spekulasi dan kenyataan berkaitan ulamak. UMNO bukan parti yang memperkasakan institusi Ulama’ sebaliknya UMNO memiliki banyak projek mengembiri dan memandulkan ulama’.

Memetik kenyataan Ketua Pemuda PAS Pusat, Bagaimana mahu menambah 100 orang lagi ulama' ? jika ulama' yang sedia ada seperti Datuk Jamil Khir , mufti - mufti seluruh negara , Datuk Mashitah , Datuk Nakhaei , Hamid Othman , Yusuf Noor dan ramai lagi tidak dilihat mampu berfungsi dan berperanan membawa UMNO keluar dari perangkap jahiliyyah moden yang bertunjangkan fahaman sekular .

Dewan Pemuda PAS Gopeng menolak keras kenyataan Tun mahathir yang menuduh para ulama’ pengasas PAS sebagai golongan oportunitis, kecewa serta hanya bertindak keluar UMNO kerana tiada habuan pangkat dan perlantikan sebagai calon. Kami menasihati Tun agar menamatkan tradisi pembohongan UMNO terhadap sejarah Malaysia.

Jika benar mereka kecewa , mereka sebenarnya kecewa kerana UMNO hanya memilih pemimpin yang pro sekular, mementingkan penerusan sistem jahiliyah British serta gila judi dan arak. Ini kekecewaan yang dituntut oleh Islam. PAS ditubuhkan rentetan daripada Penubuhan Persatuan Ulamak Se Malaya pada 1951 di mana pengerusi penajanya ustaz Hj Ahmad Fuad Hassan telah menggariskan matlamat persatuan ini untuk menyatukan ulamak demi membaiki sistem negara yang rosak.

UMNO tidak layak berbicara isu ulama’. Lihat sahaja selepas kehilangan Dr Burhanuddin Al Helmi di muka bumi, barulah beliau diiktiraf sebagai tokoh negara, sedangkan sepanjang hayatnya belau dituduh sebagai ajen komunis dan anti agama. Dr Burhanuddin walaupun memimpin PKMM yang beraliran nasionalis melayu, tetap menekankan unsur Islam dan kedaulatan islam malah menjadi pencetus kepada penubuhan Hizbul Muslimin. UMNO hanya mengiktiraf ulama’ untuk kepentingan politik mereka sebagaimana mereka ingin meraih simpati Dr Al Qaradhawi dan menunggang Ustaz Firdaus dan Dr Mashitah sebelum ini untuk pilihanraya.

Dewan Pemuda pAS Gopeng juga menyelar sikap talam dua muka UMNO yang sanggup mengapikan kempen menentang pengganas di kampus sehingga menekan kelompok jamaah islam kampus seluruh negara. Persatuan Mahasiswa Islam seluruh negara akan dikambing hitamkan oleh UMNO. Di peringkat antarabangsa UMNO sibuk membantah tindakan Israel yang dikatakan zalim malah menolak kempen anti pengganas Amerika. Media perdana dan majalah-majalah pro UMNO di Malaysia juga menganggap kempen Islamofobia AS sebagai zalim terhadap umat islam.

Ironinya di dalam negara, mereka merestui kezaliman kempen AS dan israel malah ingin melaga-lagakan ulama’ dengan kempen pengganas. Usaha mengaitkan aliran wahabi sebagai aliran pengganas adalah suatu sikap simplistik dan dangkal.

Kebiadaban UMNO ini hanya menjauhkan kaum bukan Islam terhadp agama islam. Jelas UMNO adalah perosak nama dan masa depan agama di Malaysia.

Muhammad Nuruddin Bin Bashah

Exco Dewan Pemuda PAS Kawasan Gopeng

1 comment:

PKR (PERAMPAS KUASA RAKYAT) said...

Wahai Ajijoi,

Siapa Exco Dewan Pemuda PAS Kawasan Gopeng hendak bercakap tentang sejarah UMNO seperti yang dikatakan oleh Tun Dr Mahathir?

Saya tahu sejarah PAS dan UMNO dan negara keseluruhannya.

Muhammad Nuruddin masih berhingus ketika Dr Mahathir memimpin negara ini.

Anda boleh menipu dan membaca sejarah mengikut selera orang muda tapi malangnya sejarah tak pernah menipu.

Baru berjawatan exco pemuda PAS sudah mengajar orang berjalan betul.

Maklumlah puak PAS sama seperti Ajijoi yang bersekolah tak tinggi di sekolah kerajaan cuba mengajar kerajaan.

Sekian.

Followers