Tuesday, June 15, 2010

Dewan Himpunan Penyokong PAS, buktikan Islam membawa keadilan untuk semua

IPOH, 14 JUN: Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussain dalam kenyataan medianya hari ini menyatakan bahawa komitmen PAS untuk menegakkan keadilan adalah satu agenda utama yang tidak pernah padam dalam prinsip perjuangan PAS sejak dari awal penubuhannya lagi.

Menurut beliau, hanya dengan meletakkan prinsip keadilan yang di bawa oleh Islam dalam segala sudut kehidupan maka segala permasalahan yang timbul di dunia ini akan dapat diselesaikan.

Beliau juga menyatakan dengan terbentuknya Dewan Himpunan Penyokong PAS sebagai salah satu sayap penting perjuangan PAS, perkara ini menunjukkan bahawa orang-orang bukan Islam menaruh harapan dan keyakinan yang tinggi kepada PAS bagi membawa keadilan untuk seluruh rakyat di Malaysia, hal ini kerana orang bukan Islam kini jelas
bahawa Islam yang yang diperjuangkan PAS adalah satu perjuangan yang mulia ,bersih, adil lagi berakhlak.

Beliau menambah lagi, PAS kini sudah bersedia bagi menggantikan UMNO sebagai parti melayu yang meninggalkan ajaran Islam, bagi beliau UMNO masih lagi mengekalkan ketidakadilan dalam segala sudut perjuangannya samada dalam bidang, social, politik, pemerintahan, ekonomi dan sebagainya.

Justeru itu, PAS kini dilihat sebagai Parti yang terbaik untuk menggantikan UMNO yang hampir 53 tahun memerintah Negara, namun sehingga kini UMNO masih tidak dapat membawa prinsip keadilan kepada orang melayu dan bukan melayu dalam agenda perjuangan mereka jelas beliau.

Beliau juga yakin bahawa PAS mampu memimpin rakyat dalam membentuk gelombang keadilan yang telah ditawarkan Islam sejak sekian lama bagi merealisasikan sebuah masyarakat yang adil dan harmoni bagi mendapat kerahmatan dari ALLAH SWT.

No comments:

Followers