Saturday, June 28, 2014

Selamat menyambut Ramadhan 2014



Esok akan bermulalah bulan baru, bulan yang mulia, bulan Ramadhan. Segala aktiviti dan gerakerja akan bernilai ibadah di samping peluang yang terbentang luas untuk memperbanyakkan amalan seharian.

Madrasah Ramadhan yang kita akan masuki esok diharapkan lebih baik daripada tahun-tahun sebelum ini. Cuma kita perlu tingkatkan usaha untuk mencapai kecemerlangan dan seterusnya meraih taqwa yang dijanjikan.

Ibadah puasa kali ini seelok-eloknya digunakan sepenuhnya untuk merubah gaya hidup kita ke arah yang lebih baik. Dan apabila kita keluar daripadanya, kekalkanlah segala kebaikan dan amalan yang telah dilalui selama sebulan itu. 

Bulan Ramadhan juga merupakan bulan tarbiyyah, bulan dakwah. Dengan segala kebaikan dan manfaat yang diperolehi, beserta dengan contoh terbaik sebagai seorang muslim yang kita pamerkan, mungkin ianya dapat membuka ruang dan peluang untuk yang belum muslim mendekati dan mempelajari agama suci kita, Islam.

Dikesempatan ini, saya memohon seribu kemaafan seandainya terdapat salah dan silap dari pihak diri ini. 

Marilah bersama memasuki bulan Ramadhan dengan bermaaf-maafan serta berganding bahu mempertingkatkan amalan seharian. Semoga kita semua beroleh barokah dan istiqamah dalam perjalanan harian menuju Ilahi.

Selamat Menyambut Ramadhan al Mubarak bagi tahun ini.

No comments:

Followers

Video ajijoi

Loading...