Monday, December 24, 2012

Patutlah ADUN Sungai Rapat ni meroyan.. takut kena saman rupanya..


Semalam TV3 ada menyiarkan satu laporan tentang seorang Exco Barisan Nasional Perak telah mendakwa beliau diugut oleh Pemimpin DAP Perak berikutan pendedahan tentang isu tanah.

Berikutan itu Exco tersebut yang juga ADUN Sungai Rapat, Hamidah Osman Hamidah telah membuat laporan polis terhadap ADUN DAP Pantai Remis, Ngah Kor Meng.

Ugutan itu menurut Buletin Utama kononnya berkaitan isu pemilikan tanah dua pemimpin DAP Perak di Gua Musang Kelantan.

Sebenarnya apa yang membuat ADUN Sungai Rapat meroyan atau gelabah hingga membuat laporan Polis ialah Nga Kor Meng, ADUN Pantai Remis nak saman dia pasal fitnah..

IPOH – Setiausaha DAP Negeri, Nga Kor Ming menafikan ada mengeluarkan perkataan berunsur ugutan kepada Adun Sungai Rapat, Datuk Hamidah Osman pada hari empat Sidang Dun ke-12, Khamis lalu.

Beliau ketika dihubungi mengakui, agak terkejut dengan laporan yang dibuat Hamidah mengatakan dirinya diugut sekali gus mengaitkannya dengan skandal pemilikan tanah di Kelantan.

Menurutnya, apa yang berlaku tiada langsung kaitan ugutan, malah pada hari kejadian, semua wakil rakyat (termasuk pembangkang) masih boleh dilihat bergembira dan ambil gambar bersama.

"Saya tidak ada keluarkan ungkapan sebegitu, di kantin ada ramai orang, jika saya katakan pun pasti ada yang melarang.

"Jika benar beliau (Hamidah) berasa terancam, takkanlah kami masih boleh bergurau dan mengambil gambar bersama antara Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR)," katanya.

Kor Ming tidak menolak kemungkinan isu itu timbul kerana desakan pilihan raya umum (PRU) yang makin hampir.

Mengulas mengenai laporan polis yang dibuat Hamidah, semalam kata beliau, pihaknya tidak berdepan masalah sekiranya polis mahu menjalankan siasatan.

"Harap polis dapat siasat termasuk kemungkinan laporan dibuat itu adalah palsu," katanya ~ Sinar

Video Buletin Utama TV3 tentang slot berita tersebut sila lihat di sini ( MiLo SuaM )

Sejak bila pulak nak saman itu boleh dianggap sebagai satu ugutan? .. awatlah bengap sangat pemimpin UMNO ni?

Sumber: blog anaksungaiderhaka

1 comment:

PAS SESAT said...

Ajijoi..

apsal blog ko takda orang komen..maknanya orang dah tau ko suka menfitnah..

kesian pada ko dan anak bini ko, siang malam pagi petang menfitnah dan sekali pulak dengan Hussyien kencing manis tu..

Elok la ko berdua aje di Sg Rapat tu ..

Sementara ko bertungkus lumus menfitnah tu, berapa ekar nik aziz bagi ko tanah kat Kelantan... mana byk tanah yang ngeh dan nga dapat ke, atau tak dapat langsung...hahahaha

Bertaubat la, jangan nanti diambil Allah masa ko tengah sibuk menfitnah, ko pun tau ..apa yang ko tulis adalah nafsu serakah politik aje...bukan benda betul...ko tau yang ko tulis sepanjang ko jadi blogger adalah rasa marah ko dalam politik..sekaligus menfitnah...

Ajijoi...ajijoi.. apalah ko nak jawab disana nanti tentang fitnah ko...

Followers