Monday, April 11, 2011

FOKUS MENANGKAN CALON PAS, TUBUHKAN CAWANGAN BARU PAS SERTA SEBARKAN DAKWAH ISLAM DI SARAWAK : PESURUHJAYA PAS PERAK


Pesuruhajaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussain, menyatakan bahawa kini PAS kini telah berjaya meluaskan ruang dakwah dalam kesempatan Pilihanraya Negeri Sarawak yang sedang berlangsung di Sarawak dan akan berakhir pada 16 April ini.

Menurut beliau, bagi DUN Muara Tuang DUN yang diamanahkan kepada tiga negeri iaitu Perak, Wilayah Persekutuan dan Terengganu mereka menumpukan agenda dakwah sebagai aspek utama bagi mendidik dan menarik hati rakyat Muara Tuang untuk memahami dan bersama perjuangan PAS sekaligus memberikan komitmen yang tinggi untuk memenangkan calon dari PAS.

Beliau menyatakan bahawa kini rakyat Sarawak khususnya di DUN yang ditandingi PAS mendapat gambaran sebenar apakah perjuangan yang dibawa oleh PAS, dan mereka dapat menerima dengan sebaiknya dan begitu gembira dengan kehadiran PAS untuk menyampakan dakwah berkenaan Islam disamping bersama menyelesaikan masalah rakyat dengan adil dan saksama tanpa mengira agama dan bangsa.

Selain itu, Pesuruhjaya PAS Perak itu turut menggambarkan kegembiraannya apabila DUN Muara Tuang yang dijaga oleh jentera PAS dari tiga negeri dari semenanjung iaitu Perak, Wilayah Persekutuan dan Terengganu Berjaya menubuhkan banyak cawangan baru PAS di Dun Muara Tuang.

Memetik ucapan beliau, “ Setakat ini PAS telah berjaya menubuhkan 5 cawangan penaja PAS yang terdiri dari ,cawangan penaja ke penaja PAS Taman Desa Ilmu, kampong Tanjung Bundong, Kampung Pinang, Kampung Sindang dan Kampung Pengkalan Kuap”

“ Dengan penubuhan cawangan-cawangan penaja PAS ini akan merancakkan lagi gerak kerja dakwah dan tarbiyah bagi masyarakat PAS untuk bersama mendokong perjuangan PAS”

Pesuruhjaya PAS Perak itu juga menyatakan Ini adalah satu petanda baik bagi PAS di Bumi Kenyalang. sekaligus membuktikan bahawa PAS diterima oleh masyarakat Sarawak.












No comments:

Followers