Wednesday, November 14, 2012

Tiga jenis Umno - Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man


Kuala Kangsar : Ketua Penerangan PAS Pusat, Ust Tuan Ibrahim Tuan Man menyifatkan bahawa dalam UMNO ada tiga jenis yang perlu diketahui oleh setiap ahli dan penyokong Pakatan Rakyat. demikian kesimpulan yang dibuat oleh  beliau ketika menyampaikan ceramah di Pekan Karai, Kuala Kangsar baru-baru ini.

Menurut beliau dengan mengetahui dan mengenali golongan-golongan yang berada dalam UMNO ini ianya akan memudahkan ahli Pakatan Rakyat untuk memasang stratagi bagaimana untuk mendekati mereka dan seterusnya bagi mendapatkan undi ketika pilihanraya umum nanti.

Golongan pertama ialah Ahli UMNO yang berada dalam UMNO untuk mencari makan, golongan ini tidak sukakan UMNO tetapi kerana desakan dan keperluan hidup maka mereka mendekati UMNO hanya semata-mata duit sahaja. Golongan ini sukar untuk didekati kerana selagi UMNO bernyawa maka selagi itu jugalah mereka akan hidup bersama UMNO.

Golongan yang kedua ujar beliau pula adalah ahli UMNO yang betul-betul berjuang demi bangsa, agama dan negara. Namun golongan ini sebenarnya tertipu dengan pelbagai slogan tiruan UMNO.

seterusnya adalah goloongan yang benar-benar ikhlas menyertai UMNO tanpa mengira penat lelah memepertahankan dan memperjuangkan umno, majoriti golongan ini berada dikampung-kampung dan mereka inilah yang berjuang untuk UMNO.

Kesimpulannya, daripada tiga jenis golongan ini, golongan kedua dan ketiga adalah golongan yang boleh didekati, namun ahli dan penyokong perlulah bijak dalam mengatur strategi supaya undi mereka ini diperolehi dalam pilihanraya umum nanti. ujar beliau lagi.

No comments:

Followers