Tuesday, November 13, 2012

Kereta Bob Lokman dirempuh gajah liar

Menurut sumber yang baru diterima, kereta jenis Proton Waja yang dipandu Bob Lokman atau nama sebenar  Mohd Hakim Lokman, 48,  telah dirembuh se-ekor gajah liar.

Bob Lokman dikatakan dalam perjalanan ke negeri kelahiranya Kelantan mengunakan jalan Gerik - Jeli bagi menghadiri muktamar PAS yang bakal berlansung pada 16 - 18 Nov ini.

Semasa kejadian berlaku dalam jam 10 malam tadi, kereta yang dipandu Bob Lokman telah terserempak dengan se-ekor gajah liar yang berada diatas jalanraya. Keretanya berhenti dijarak lebih kurang 30 meter dari gajah tersebut.

Tiba-tiba gajah tersebut meluru kearah kereta Waja-nya dan merempuh dengan mengunakan gading yang menyebabkan suasana panik.

Alhamdullilah.... setelah Bob Lokman memadankan lampu kereta-nya,gajah tersebut beredar dari situ.

Keadaan Bob Lokman dilaporkan tidak mengalami sebarang kecedaraan namun kereta Waja-nya mengalami kerosakan dibahagian hadapan,syukur kerosakan tersebut tidak serius.


"Memang cemas ketika itu, kerana haiwan liar tersebut secara tiba-tiba meluru ke arah kereta, walaupun kereta telah diberhentikan dijarak lebih 30 meter" Ujar Bob Lokman.

Dalam beberapa saat saja gajah tersebut sudah berada dihadapan kereta dan merempuh bahagian hadapan kereta  tambah Bob Lokman.

"Saya memadamkan lampu kereta ketika gading gajah menusuk ke badan kereta,keadaan kereta ketika itu bergoyang kuat hinggakan tayar belakang kereta terjongket naik,sebaik lampu kereta dipadamkan gajah tersebut terus beredar meninggak-kan kereta dan bergerak masuk ke dalam hutan di tepi jalan." "Saya hanya bertawakal kepada Allah ketika saat cemas itu...Alhamdullilah semua kembali tenang dan selamat,kereta pun masih boleh bergerak meneruskan perjalanan ".

Aku amat berasa syukur kepada Allah kerana Abg Bob Lokman tidak mengalami sebarang kecederaan dalam kemalangan ini dan berasa bangga dengan semangat perjuangan Islam dinegara ini  khususnya didalam PAS.

Berlubang....kesan tusukan gajah liar


Sumber: blog Orang Ni

Followers