Monday, November 8, 2010

Zambry tetap menipu walau telah terbukti



Zambry masih mengekalkan ketebalan kulit mukanya dengan secara selamba menipu bahawa perbuatan khurafatnya hanyalah rekaan dan hebahan daripada pihak PAS semata.

Lihatlah dan dengarkan ulasan Zambry di dalam video di atas dan bandingkan dengan perbuatannya yang dirakamkan pada upacara itu, segala-galanya jelas terbukti akan perbuatan khurafat Zambry dikhalayak ramai dengan memakai gelaran seorang Menteri Besar yang beragama Islam tatkala itu.

Malahan, Mufti Perak juga turut dikaitkan sama dengan mengatakan PAS Perak sengaja melagakan antaranya dengan Tan Sri Harussani didalam hal khurafatnya itu.

Tindakan Dewan Pemuda PAS Perak memohon agar Mufti Perak menasihati beliau mengenai perbuatan khurafatnya itu telah mengundang kemarahan yang amat sangat, mungkin baginya Mufti Perak tiada berkelayakan menasihati seorang yang bertaraf Menteri Besar sepertinya [mungkin beliaulah yang sepatutnya menasihati Mufti apa yang boleh dikatakan dan apa yang tidak boleh diperkatakan(?)].

Mungkin juga, beliau bimbang Mufti akan 'menggunakan agama' untuk menasihatinya sepertimana yang beliau dakwa bahawa PAS 'menggunakan agama' untuk menilai perbuatan khurafatnya itu.

Apakah perbuatan 'menggunakan akal' tanpa 'menggunakan agama' satu tindakan yang bijak lagi betul pada pandangannya. Dan bukankah perbuatan khurafatnya itu semata-mata kerana beliau 'menggunakan akal' tanpa 'menggunakan agama' di dalam setiap tindak tanduk selama hidup dimuka bumi ini?

Sekali lagi, tontonlah video perbuatan khurafat diatas dan nilaikan sendiri apakah jawapan yang diberikan Zambry didalam video tersebut selari dengan apa yang telah dilakukannya?

Jangan lepas ni ada yang gatai mulut panggil Zambry dengan gelaran 'Tiang Seri' pulak bagi menggantikan 'Dato Seri' dia tu.

Yang pasti, tidakkan selalunya 'berseri'.

No comments:

Followers