Friday, September 25, 2009

Serban idaman


Salah seorang anggota Unit Amal Perak yang lebih dikenali dengan gelaran BOB telah dihadiahkan oleh Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang sehelai kain serban yang dipakai oleh Tuan Guru sendiri semasa menghadiri Program Badar Al-Qubra di Kampong Manjoi, Perak pada 5 September 2009 lalu.

Bob yang telah bertugas sebagai Pengawal Peribadi semasa program tersebut diadakan telah menjaga keselamatan Tok Guru dari tengahari sehinggalah ke malam hari tersebut.

Bob sememangnya telah menanam azam untuk meminta kain serban yang dipakai oleh Tok Guru sejak dahulu lagi namun tak berkesempatan dan tak tergamak nak memintanya. Hajat tersebut telah terkeluar apabila Bob berbual dengan Ustaz Akmal..Tak disangka-sangka hajat Bob itu disampaikan kepada Tok Guru.. Akhirnya Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang telah membuka serbannya dan menghadiahkan kepada Bob.

Alangkah gembiranya Bob sampai tak terkata sehingga hari ini kain serban tersebut tak pernah lekang dari kepalanya..

Syabas dan Tahniah Bob.. Semoga Allah akan membalas segala pengorbanan kita semua dengan kemuliaan di dunia dan akhirat.. Bagi kami di Jabatan Amal Perak sememangnya hadiah yang paling berharga adalah hadiah yang dihadiahkan oleh pimpinan kami..walaupun sehelai sapu tangan sekalipun..

sumber: http://jabatanamalperak2009.blogspot.com

No comments:

Followers