Monday, September 14, 2009

Rakyat Malaysia bersedia mengeluarkan BN dari memerintah Malaysia

Kerajaan UMNO dan Barisan Nasional semakin kehilangan pengaruh dan sokongan di kalangan rakyat. Mengulas lanjut mengenai hal ini, Pesuruhjaya PAS Perak Ustaz Abu Bakar Hussain mengatakan, hal ini dapat dilihat sendiri melalui kenyataan mentor kerajaan Barisan Nasional sendiri, Tun Dr Mahathir Mohammad yang mengatakan UMNO kini sedang mengikuti jejak langkah Parti Liberal Demokratik (LDP) Jepun.

Menambah mengenai mengenai kebobrokan UMNO dan Barisan Nasional, beliau berkata, kerajaan Barisan Nasional sudah terlalu lama memerintah dengan korup dan sudah terlalu parah untuk diubati. Hal ini disahkan sekali lagi melalui kenyataan Tun Dr Mahathir yang mengatakan budaya rasuah di dalam UMNO yang mendakwa sebagai ketua gerakan di dalam Barisan Nasional, semakin menjadi-jadi. Hal ini menyebabkan parti-parti yang seangkatan dengan UMNO di dalam Barisan Nasional turut sama mengalami kehancuran.

Konflik dalaman MIC dan MCA yang begitu teruk menunjukkan adanya pro-kerajaan yang ada kini dan juga mereka yang ingin melakukan perubahan. Namun, seperti lazimnya, kerajaan kini terlalu angkuh dan enggan menerima perubahan yang menyebabkan Barisan Nasional itu sendiri semakin parah.

Menurut Pesuruhjaya PAS Perak itu lagi, Pakatan Rakyat sebagai kerajaan menunggu atau “government-in-waiting”, katanya melihat perkara tersebut serius dan katanya, Pakatan Rakyat bersedia menjadi bahtera penyelamat buat mereka yang ingin bersama. “Kita selaku Pakatan Rakyat sentiasa menghulurkan tangan terbuka buat mereka yang ingin bersama dan meninggalkan Barisan Nasional” katanya.

No comments:

Followers