Thursday, December 13, 2012

UMNO dan PERKASA Tolong Melayu??? Ini Buktinya !!!!


INGATKAN UMNO YANG BANTU DATUK YAHYA SULONG NI..

Apabila masalah Datuk Yahya Sulong yang menerima notis DBKL supaya keluar dari kediaman beliau selepas gagal membayar tunggakan sewa sebanyak RM868 di sebarkan ke media baru..



Maka kita menjangkakan pemimpin UMNO atau Perkasalah yang akan laju kehadapan bagi memberikan bantuan kepada pelakon veteran ini..

ini kerana UMNO dan Perkasa selalu mengatakan merekalah pejuang bangsa melayu terulung di dalam abad ini..

Namun..
Yang tidak berlengah-lengah menghulurkan sumbangan selepas sahaja mendapat maklumat berkenaan penderitaan Datuk Yahya Sulong ini adalah pemimpin dari Pakatan Rakyat...

Antara bantuan pantas yang diberi adalah meliputi bayaran kesemua tunggakan sewa rumah Datuk Yahya Sulong sebanyak RM868 yang langsung tidak dapat sedikit pun kelonggaran dari DBKL di mana bos-bos DBKL adalah melayu juga adanya..

Tian Chua ziarah keluarga Yahya Sulong

Ahli Parlimen Batu,Tian Chua menziarahi Datuk Yahya Sulong dan isterinya di kediaman mereka di Flat Sri Perak, Bandar Baru Sentul semalam.

Dalam pada itu Biro Kebajikan Artis,Wanita Keadilan yang diketuai oleh penyanyi Dayangku Intan akan meminta kerjasama Baitulmal Wilayah Persekutuan membuat tindakan susulan selepas kejadian yang menimpa pelawak veteran yang sedang uzur itu.

Sementara itu..
Ahli Parlimen Shah Alam,Khalid Samad akan meminta kerajaan Negeri Selangor untuk membantu menyelesaikan segala permasalahan Datuk Yahya Sulong sekeluarga..


Kita bukan mahu menggunakan isu kemiskinan Datuk Yahya Sulong ini untuk politik... tetapi apabila UMNO yang sentiasa melaung-laungkan perjuangan bangsa melayu.. dan apabila BN melaungkan pembelaan dan keperihatinan mereka ke atas artis-artis di negara ini..

Maka sudah tentulah kita tertanya-tanya kemanakah UMNO dan BN dalam isu Datuk Yahya Sulong ini..?




No comments:

Followers