Saturday, December 17, 2011

Terdesak! Anda dibayar RM5 jika sanggup baca Utusan!

BIASANYA kita perlu membayar untuk melanggan sumber berita dari portal-portal berita. Apa yang melucukan, Utusan pula terpaksa melakukan perkara yang sebaliknya. Jika anda sanggup baca Utusan, anda pula yang akan dibayar.

Salah seorang sahabat pembaca MiLo SuaM mendedahkan bagaimana akhbar propaganda yang sudah tak laku ini terpaksa membayar orang ramai supaya membaca berita-berita propaganda yang dikeluarkan oleh mereka.

Jangan tak tahu! Jika anda bersetuju untuk menerima berita-berita terkini di dalam telefon bimbit anda yang dihantar oleh Utusan, mereka akan membayar RM5 dalam bentuk prabayar telefon.



Tak sangka sampai begini sekali merekaterdesak untuk menyebarkan propaganda. Orang buat akhbar untuk dijual, supaya dapat untung. Tapi Utusan buat berita dan bagi duit jika orang sanggup baca kah kah kah.

Inilah nasib akhbar propaganda tak laku. Nak suruh orang baca pun terpaksa bagi upah. Apa yang jelas, jika orang terima upah pun mereka tetap tak mahu baca Utusan sebab dah tau banyak berita tipu kah kah kah.

Persoalannya dari mana mereka dapat duit yang banyak untuk membayar pembaca-pembaca mereka? Nak tahu? Rujuk sini [SKMM]


ReJaM© "Adoi! Luculah diorang nih desperate tahap gaban kah kah kah..."

No comments:

Followers