Sunday, July 25, 2010

Jahat sangatkah Adolf Hitler?

Adolf Hitler adalah satu nama yang sangat kita kenali apabila membicarakan mengenai perang dunia. Beliau digambarkan sebagai seorang yang amat kejam bersama regim Nazi Germannya sepertimana yang digambarkan oleh media barat (rujuk:http://www.affanruslan.com)

Kisah Adolf Hitler yang sebenarnya bagai telah dipadam daripada sejarah dunia malah disembunyikan daripada pengetahuan umum. Kejahatan yang dipalitkan kepada beliau selama ini ternyata palsu dengan pendedahan yang disebarkan baru-baru ini.

Ini kisahnya :-

Beberapa hari lepas saya ada terbaca note seseorang di Facebook. Ianya merupakan petikan daripada sebuah tesis phD yang akan dibentangkan oleh seseorang dan tesis tersebut adalah berkaitan Hitler. Pada pendapat saya, ianya mungkin ada konspirasi dari pihak Israel yang sengaja memperbesarkan perkara ini untuk menutup kesalahan mereka. Memang merupakan satu kesalahan yang besar membunuh beramai-ramai tanpa sebab, tapi cuba fikir:
  • Bagaimana pula pengeboman British di Jepun?!
  • Bagaimana pula dengan pembunuhan kejam tentera Zionis di Yahudi sekarang?!

Adolf Hitler: Sudut kisah yang jarang kita dengar.
  • Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.
  • Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.
*Quote gambar saya ambil bulat-bulat daripada pemilik asal.

holocaust2Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam.

holocaust3Beliau juga telah meberi peluang kepada tentera German yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua...bahkan tentera German pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu mennggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau...

holocaust4Hitler juga sering bertemu dengan para Ulamak dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir...

holocaust5Beliau juga meminta para Sheikh untuk mendampingi tentera beliau bagi mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi...
* * *

Walaubagaimanapun, gambar ke-3 dan 4 mungkin akan menimbulkan kecelaruan kerana ramai mungkin menyangka Islam menyokong keganasan. Alhamdulillah, Ustaz Ahmad Irfan ada tulis berkaitan hal ini sempena Hari German di UMP dan Entri Keakraban Mufti Palestin dengan Adolf Hitler. Sila baca!

Saya setuju dengan pernyataan beliau:

Peristiwa Holocaust memang berlaku, akan tetapi seperti biasa media Zionist akan menokok tambah bilangan mereka yang menjadi mangsa kezaliman.

No comments:

Followers