Monday, September 1, 2008

Siri Pantun Ramadhan

HMS Abu Bakar ataupun Haji Mohammed Salleh Bin Abu Bakar ada mengirimkan kepada saya satu envelop besar yang berisi koleksi pantun dan puisi beliau untuk saya siarkan diblog ini.

Dengan penuh rasa hormat saya berterima kasih kepada beliau kerana kirimannya itu dan saya telahpun sediakan suatu ruang disebelah kanan blog untuk menyiarkan kesemua pantun dan puisi kirimannya. Insya-Allah.

Buat masa sekarang, saya siarkan siri pantun ramadhan beliau untuk tatapan dan bacaan kita semua. Koleksi yang lainnya akan menyusul kemudian.

Berikut adalah ucapan sekapur sirih yang beliau titipkan:

'Saya bersyukur kepada Allah s.w.t. kerana dapat menghasilkan Koleksi Pantun Ramadhan 1429 Hijriah sebelum akhir bulan Rejab.
Dikesempatan ini saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada hamba Allah yang membantu menjayakan koleksi ini. Semoga setiap malam sebelum tazkirah diadakan ditempat anda pantun ini boleh dideklamasikan oleh AJK surau atau masjid.'
Tanam padi dalam sawah
Tanam pula disiang hari
Sambil berpantun sambil berdakwah
Semoga iman menghiasi diri
HMS Abu Bakar
26 Rejab 1429 Hijiriah
{29-7-2008}
Taman Meru, Ipoh

No comments:

Followers