Sunday, October 5, 2014

PERUTUSAN HARI RAYA QURBAN PAS PERAK


PAS adalah sebuah gerakan Islam yang mengadunkan secara bersepadu antara amal tarbawi, usaha dakwah dan gerak kerja siasah dalam perjuangan menegakkan Islam sebagai din wa daulah. Prinsip yang digenggam oleh setiap ahli PAS adalah al-Qur'an, Hadith, Ijma' dan Qias yang menjadi dustur perlembagaan tertinggi parti.

Demi memastikan perjalanan PAS terus berada di atas landasan perjuangannya yang betul, dan demi memastikan PAS tidak tersasar daripada matlamat asalnya akibat daripada gangguan anasir-anasir yang tidak Islamik, maka gerakan Islam ini sangat-sangat memerlukan kewujudan sinergi ahli-ahli daripada pelbagai latar belakang pendidikan dan profesion bersama-sama Majlis Syura Ulama' yang berperanan sebagai penunjuk arah dan pemantau kepada hala tuju perjuangan parti.

PAS memilih pendekatan muwajahah silmiyyah dalam gelanggang politik demokrasi, dengan menggunakan pelbagai ijtihad siyasi dan strategi yang masyru' (terikat dengan syariat), agar terlaksana cita-cita dan matlamat berjihad bagi meninggikan Kalimah Allah (li takuna kalimatuLlahi hiyal 'ulya). Ahli-ahli PAS di setiap peringkat diseru untuk memahami abjadiyat atau asas-asas perjuangan ini.

Sempena menyambut hari raya qurban pada tahun 1435H ini, adalah wajar bagi para pejuang PAS untuk merenung kembali kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail a.s untuk diambil ibrah.

Nabi Ibrahim a.s telah diuji dengan perintah Allah s.w.t yang terlalu bercanggah dengan kehendak naluri. Walaupun begitu baginda tanpa ragu-ragu mendahulukan perintah Allah s.w.t yang menyuruh baginda mengorbankan Ismail a.s, seorang anak yang menjadi cita-cita, idaman, impian dan permohonan baginda sejak sekian lama.

Ujian ini membuktikan kekuatan pegangan prinsip akidah dan ketinggian kualiti keimanan seorang hamba kepada Tuhannya.

Pengajaran yang dapat diambil daripada kisah pengorbanan ini sebagai peringatan kita bersama, apa jua strategi dan perancangan bagi mencapai matlamat dan cita-cita janganlah sampai menggoyahkan prinsip dan jatidiri kita sebagai amilin  gerakan Islam yang dicintai ini.

Selamat menyambut hari raya qurban kepada seluruh umat Islam. Semoga segala pengorbanan yang dicurahkan selama ini mendapat keredhaan Allah s.w.t.

HJ RAZMAN HJ ZAKARIA
PESURUHJAYA PAS PERAK

7 comments:

marwa said...

شركات جلي البلاط بالرياض
شركات تنظيف الكنب بالرياض
شركات رش المبيدات بالرياض
شركات رش المبيدات بخميس مشيط وابها
شركات تنظيف المجالس بالرياض
شركات تنظيف الفلل بالرياض
شركات عزل الاسطح بالرياض
شركات كشف تسربات بالرياض
شركات نتنظيف الشقق بالرياض
شركات تسليك المجاري بالرياض

marwa said...

شركات تنظيف المنازل بالرياض مجربه
شركات تنظيف المساجد بالرياض
شركات مكافحة الحمام بالرياض
شركات تنظيف واجهات زجاج بالرياض
شركات نقل الاثاث بخميس مشيط وابها

marwa said...

شركات تخزين الاثاث بالرياض
شركات نقل الاثاث بالرياض
شركات تنظيف المسابح بالرياض
شركات مكافحة الفئران بالرياض
شركات مكافحة الحشرات بالدمام
شركات تنظيف المكيفات الاسبلت بالرياض
شركات تنظيف البيارات بالرياض
شركات تنظيف واجهات حجريه بالرياض
شركات مغاسل الجبر بالرياض
شركات تنظيف الموكيت بالرياض

elrahma said...


Facemyer Organization

The most important maintenance task that will ensure the efficiency of your air conditioner is to routinely replace or clean its filters. If your air conditioner is not working, is noisy or blowing hot air, runs unevenly or makes strange sounds, you can rely on us to fix the issue and get your system running again! Central air conditioners make operating and living inside not really only much more pleasant, it makes such conditions safer and healthier. Take a look at our Maintenance Plans to determine which AC maintenance plan is best for you, or call 908-448-2154 to schedule a time to have a professional from Fras-Air/General Service Experts come and give your air conditioner a tune-up.

Get nice tips to support your effort to keep your home comfortable and additionally timely updates and provides from Service Experts Heating system & Air Conditioning. Even though these gasses can become recycled when air fitness units are disposed of, uncontrolled dumping and seeping has the potential of releasing gas directly in to the atmosphere. The most important maintenance job that will ensure the efficiency of your atmosphere conditioner is to regularly replace or clean its filters.
شركة تنظيف مكيفات غرب الرياض
شركة تنظيف مكيفات شرق الرياض
شركة تنظيف مكيفات جنوب الرياض
شركة تنظيف مكيفات شمال الرياض
تنظيف مكيفات بالرياض
شركة تمديد مكيفات بالرياض
شركة تركيب مكيفات بالرياض
شركة صيانة مكيفات بالرياض
شركة عزل صوت بالرياض
غرف نوم جديدة للبيع بالرياض

El Awal said...

شركة النظافة العامة بالرياض
شركة النظافة العامة بالرياض

El Awal said...

ارقام شركات نقل عفش بالجبيل
شركة نقل عفش واثاث بالخبر
افضل شركة نقل اثاث بالخرج
شركة نقل عفش بالمدينة المنورة
ارخص شركة نقل عفش من الرياض الى القصيم
شحن اغراض من الدمام الى الرياض

El Awal said...

شركة نقل عفش من الرياض الى جازان
ارخص شركة نقل اثاث من الرياض الي عنيزة
شركة نقل عفش من جدة الى تركيا
شحن اثاث من السعودية الى لبنان
شركة تخزين في دبي

Followers