Saturday, May 31, 2014

Prk Teluk Intan: Pengundian ditutup, pengiraan bermula


Jam 5 petang waktu pengundian ditutup telah berlalu, kini bermulalah proses pengiraan.

Menurut laporan dari lapangan, sejak tengahari lagi khemah-khemah Umno serta pusat khidmat mereka telah sunyi dan lengang. Umno tempatan dikatakan bagai tidak berminat untuk membantu jentera BN sehingga dikatakan menerima makian daripada unit Umno yang datang membantu dari luar.


Ramai pengundi luar Umno terutamanya anak-anak muda dilaporkan tidak pulang untuk mengundi. Ini menyumbang kepada peratusan keluar mengundi yang rendah kali ini berbanding sewaktu PRU13 lalu.

Banyak faktor penyebab kepada keadaan sebegini, antaranya adalah calon BN daripada parti Gerakan yang telah kalah sebanyak dua kali di kerusi yang sama tetapi masih diberi kepercayaan untuk menggalas tugas yang berat ini.

Kini kami berada di pusat pengiraan undi. 

Jelas kelihatan hanya pihak polis dan FRU yang lebih ramai daripada penyokong BN di sini. Mereka sudah langsung tidak berminat untuk mengetahui keputusan pilihanraya kecil kali ini.

Mungkin sekarang sedang berkumpul untuk berhibur dan berbelanja dengan habuan yang diberikan pimpinan mereka untuk prk kali ini.



No comments:

Followers