Friday, September 20, 2013

Detik pembebasan 13 OKZ dari Penjara Tapah

Tapah: 19 Sept -- Tepat jam 9 malam  di pintu utama Penjara Tapah sebuah bas dipandu keluar yang membawa 13 Orang Kena Zalim (OKZ) ,berikutan pada pagi hari ini Hakim Mahkamah Tinggi Taiping telah menerima permohonan peguambela untuk menangguhkan hukuman yang telah dijatuhkan terhadap 13 OKZ  (peserta Ops Bubar).

Hakim, Datuk Ahmad Nashfi memutuskan kesemua dilepaskan dengan jaminan RM3,000 dan denda RM5,000 boleh dibayar dengan ansuran.

Sebelum ini, Hakim Mahkamah Sesyen Kuala Kangsar, Norsalha Hamzah telah menjatuhkan hukuman maksimum penjara dua tahun dan denda RM5,000, dan telah menolak permohonan untuk menangguhkan hukuman tersebut kepada 13 individu yang terlibat dalam perhimpunan di hadapan Masjid Ubudiah, Bukit Chandan, 6 Februari 2009.

Mereka adalah Bad Latif Mansor, 47, Suhana Abdullah, 49, Meor Safizal Meor Mohamed Amin, 38; Mohd Faiz Mohd Arshad, 26; Zulhaizam Zulkifli, 29 ; Isha Riduan Ishak, 59; Adi Hilmee Mohd Nasir, 44; Yusoff Jaafar, 48; Idris Mohd Thaib, 48; Mohamad Nazeer Hameed, 48; Khairul Azmi Hassan Basri,48; Mohd Hasri Ismail, 48; dan Mohamed Ismail SM Abdul Kadir, 47.

Orangni sempat merakam detik-detik mengembirakan bagi para ahli keluarga terlibat serta 13 OKZ yang dibebaskan berikutan permohonan menangguhkan hukuman diterima oleh Hakim Mahkamah Tinggi Taiping hari ini.

Jam 9 malam 
Bas Penjara yang membawa 13 OKZ dipandu keluar
Wajah ceria melihat keluarga tersayang serta rakan sahabat yang menunggu mereka
Laungan "Takbir" sebaik saja turun dari bas Penjara...
Syukur...
kegembiraan jelas dimuka mereka...








Antara pimpinan yang hadir menyambut 13 OKZ
Ust Mohamad Fakharuddin Ketua Lujnah Kebajikan membaca doa


No comments:

Followers