Sunday, August 25, 2013

DS Nizar sambut menantu antarabangsa


Semalam adalah hari yang bersejarah buat keluarga Dato' Seri Ir Haji Mohammad Nizar Jamaluddin & Datin Seri Fatimah Bt Taat apabila berlangsungnya majlis perkahwinan 2 putera mereka secara serentak. 

Majlis yang diadakan di Dewan Oranag Ramai Rapat Setia, Ipoh itu menerima tetamu yang ramai daripada semua kaum. Turut kelihatan adalah pimpinan-pimpinan daripada parti-parti di dalam Pakatan Rakyat yang menyerikan lagi majlis pada hari itu.

DS Nizar dan DS Fatimah menyambut kehadiran tetamu jemputan

DS Nizar menyantuni tetamu-tetamu beliau


Adun Sg Rapat, YB Radzi Zainon bersalaman mesra bersama Naib Presiden Pas, YB Salahuddin Ayub

DS Nizar gembira dengan kehadiran YB Salahuddin Ayub

Yang menjadi tarikan menarik di dalam majlis ini adalah menantu-menantu DS Nizar yang kedua-duanya daripada bangsa asing, antarabangsa. Seorang daripada negara China dan seorang lagi keturunan Padang, Indonesia.

Pasangan pengantin pertama yang tiba adalah Mohammad Syaakirin Nizar & Yang Xiao Tong (Salima) daripada wilayah Xi'an, China. Pasangan ini telahpun diijab kabulkan pada bulan June lalu di Xi'an, China. Turut hadir bersama Salima adalah keluarganya daripada sana. Syaakirin adalah anak ketiga DS Nizar dan DS Fatimah Taat.
Pasangan Syaakirin dan Yang Xiao Tong (Salima)

DS Nizar menyambut besan beliau


Sama cantik, sama padan


Pasangan yang kedua pula adalah anak kedua DS Nizar, Mohammad Syaheed & Nur Shazareen Bte Kamarozaman. Nur Shazareen adalah keturunan Padang, Indonesia tetapi telah menetap di sini bersama keluarga.

Syaheed & Nur Shazareen

Menantu mencium tangan ibu mertua



Ketibaan kedua pasangan pengantin memang dinantikan tetamu yang hadir. Ramai yang ingin melihat mereka daripada dekat. Dewan juga penuh sesak di waktu ini dengan tetamu yang baru tiba serta rombongan daripada kedua-dua belah keluarga pengantin.

Dua pasangan Raja Sehari yang diraikan

DS Nizar memberikan sedikit ucapan sebagai tuan rumah kepada majlis hari ini




Didoakan semoga kedua-dua pasangan pengantin ini akan dilimpahi rahmat bahagia sehingga ke akhir hayat serta beroleh cahayamata yang soleh dan solehah. Barakallah hu lakuma wa baraka alikuma. Wa jamaah baina kuma fii khair.

No comments:

Followers