Sunday, March 25, 2012

Ceramah PR bakal diganggu Hamidah lagi


Kebelakangan ini, setiap kali Pakatan Rakyat membuat aktiviti ataupun ceramah di sekitar Dun Sg Rapat, pasti akan mendapat gangguan daripada YB Hamidah Osman.

Gangguan yang dimaksudkan adalah berupa program yang sama dianjurkan berhampiran dengan tempat program PR.

Program yang terbaru adalah Ceramah Isu Semasa yang dianjurkan oleh Pas Cawangan Sg Rokam bersama penceramah jemputan Dato Seri Nizar Jamaludin, YB Dr Lee Boon Chye dan Sdr Radzi Zainon pada 25 Mac 2012 (Ahad) jam 9.00 malam di Jalan Melati, Kg Sg Rokam, Ipoh.

Hamidah juga tiba-tiba mengadakan ceramah berhampiran iaitu di Dewan Dato Ahmad Said, Kg Sg Rokam pada hari dan masa yang sama. Tajuknya kali ini adalah 'Yahudi Laknatullah'. (Orang kata, Yahudi = Umno). Ustaz-ustaz yang biasa digunakan Hamidah untuk ceramahnya adalah orang-orang sama disetiap ceramahnya termasuklah adik kepada Kazim, Hasbullah Elias.

Sepertimana sebelum ini, ceramah yang dianjurkan Hamidah hanyalah semata-mata untuk mengganggu kehadiran orang ramai ke tempat ceramah PR. Sistem suaranya akan dikuat dan dihalakan ke tempat ceramah PR untuk mengganggu penyampaian penceramah PR.

Dikatakan bahawa memang Hamidah telah mengarahkan agar setiap program PR diganggu sepertimana yang dilakukan di Melaka.

Setiap program Hamidah juga akan diangkut Wanita Umno daripada Gopeng dan Batu Gajah dengan bas-bas yang disewa untuk menunjukkan yang program mereka mendapat sambutan. Selalunya, penduduk tempatan yang hadir boleh dikira dengan jari sahaja.

Malam ini, 5 buah bas telah ditempah untuk mengangkut orang-orang daripada luar bagi memenuhi dewan tersebut.

Setelah 54 tahun negara kita merdeka, amalan kebudak-budakan pra-matang sebegini masih lagi menjadi amalan pimpinan Umno walaupun segala sistem media (tv, radio, surat khabar) utama negara dibawah kawalan mereka menjadi bahan kempen mereka siang dan malam.

Pakatan Rakyat Perak sedikit pun tidak goyah dan bimbang dengan permainan YB Hamidah ini kerana rakyat Perak telah mengenali siapa dia Hamidah dan juga mainan politiknya.

Apabila PR yang tidak mendapat tempat di media-media utama, terpaksa menyampaikan suara melalui program-program ceramah, berasa diangkat 'darjat'nya dimata rakyat apabila pihak berkuasa yang mengawal segala media utama negara mula turun kebawah berceramah seperti mereka.

Teruskan kerja-kerja kamu, wahai Midah. Rakyat bukannya makin suka, malah makin meluat.

No comments:

Followers