Wednesday, May 11, 2011

Takziah buat Kartika, Tahniah buat Unit Amal

Arif Sha'arani - Pengarah Jabatan Amal Perak



Kenyataan Media (10 Mei 2011)

ANAK KARTIKA: TAHNIAH JABATAN AMAL PERAK

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) merakamkan ucapan takziah kepada Kartika Sari Dewi Sukarno di atas kembalinya kerahmatullah anak sulungnya Muhammad Azfar Mohamad Afandi, 9 tahun yang berjaya ditemui terapung di Sungai Perak dekat pengenapan inap desa milik keluarga mereka di Kampung Jawang, Karai, Sungai Siput awal pagi semalam.


DPPN Pk juga merakamkan ucapan tahniah kepada semua anggota Jabatan Amal Negeri Perak yang telah berjaya menemui mayat anak sulung Kartika sekitar jam 2.33 pagi, 1 kilometer dari tempat kejadian. DPPN Pk juga mengucapkan terima kasih kepada Pasukan Penyelamat yang terdiri daripada Pasukan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Pasukan Polis DiRaja Malaysia, Pasukan Jabatan Pertahanan Awam Malaysia dan penduduk kampung berhampiran.


Bagi DPPN Pk, usaha dan kejayaan Jabatan Amal membantu sehingga berjayanya menjumpai jenazah Allahyarham pagi kelmarin adalah satu usaha dan gerakerja yang perlu dicontohi dan diazami bersama. Aadalah diharapkan semoga Jabatan Amal akan meneruskan usaha bakti dan kebajikan kepada umum.






DR RAJA AHMAD AL-HISS

Timbalan Ketua,

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.



ajijoi ~ Sebuah lagi episod yang tidak disiarkan media utama. Namun begitu, bukanlah matlamat Unit Amal ditubuhkan untuk mendapat pengiktirafan mahupun puji-pujian daripada orang ramai. Khidmat dan amal mereka hanyalah ikhlas kerana Allah.


2 comments:

pasulukinta said...

syabas dan sekalong tahniah untuk unit amal

Usmad said...

Tapi nape taruk gambar time Jambori amal perak... jangan jadi hipokrit macam utusan Malaysia...

Followers