Tuesday, March 24, 2009

Hal peribadi saya lebih penting dari parti - Hamidah Osman


KUALA LUMPUR: Dua calon Exco Wanita Umno, Hamidah Osman (gambar) dan Rosni Sohar hari ini menarik diri daripada bertanding jawatan tersebut.

Dalam pada itu, Salmah Pin tidak layak bertanding jawatan yang sama kerana didapati bersalah terlibat dengan politik wang.

Pemilihan sayap parti itu akan berlangsung esok.

Perkara tersebut disahkan oleh Ketua Wanitanya, Tan Sri Rafidah Aziz selepas mempengerusikan mesyuarat pramajlis pagi ini.

Menurut Rafidah, Hamidah yang juga Ketua Wanita Umno bahagian Gopeng, Perak menarik diri atas alasan sibuk dengan hal peribadinya.

Hamidah merupakan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Rapat merupakan antara muka baru yang dilantik sebagai Anggota Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Perak yang baru dilantik bulan lalu.

Hamidah, 48, salah seorang Exco Wanita yang memenangi jawatan tersebut pada pemilihan sebelum ini.

Manakala Rosni Sohar pula, merupakan Ketua Wanita bahagian Hulu Selangor.

Seramai 50 calon menawarkan diri bagi merebut 20 kerusi Exco Wanita yang dipertandingkan.

Sementara itu, Rafidah turut menafikan sekeras-kerasnya bahawa hubungan beliau dan timbalannya, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil tidak baik.

-mstar.com

Ajijoi ~ Satu alasan yang tidak masuk akal. Calon-calon yang lain bermati-matian merebut jawatan untuk mengaut kekayaan manakala Hamidah pula sibuk dengan hal peribadi?

Mengaku sahajalah. Alasan yang sebenarnya adalah kerana Hamidah telah tahu bahawa Dun Perak akan dibubarkan sebulan dua lagi dan dia terpaksa meletakkan jawatan didalam wanita (jika terpilih) apabila Pakatan Rakyat kembali meneraju pemerintahan negeri Perak.

No comments:

Followers